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OUR IDENTITY

PALLADIUM CELEBRATES 75 YEARS OF EXPLORATION, join us on this amazing journey!

PALLADIUM has adventure, discovery and travel in its DNA. Established in Lyon, France in 1947, we have been making footprints in history for 75 years, staying at the heart of the action and serving bold individuals who dare to reshape our world.

We design adaptable gear for any terrain, acting as a vehicle for those who seek cultural experiences and new ways to connect with their communities. We are as much for those who are always on the hunt for a cool new local spot as for those who take off to discover the other side of the world. #DARETODISCOVER

As part of KSGB Group, Palladium global head-office is located in Lyon, France, where we create our collections and drive the strategy.

40/45

2022 - GENDER EQUALITY SCORE - KSGB EUROPE

KSGB Europe global gender equality index can't be calculated because the conditions relating to the composition of the workforce are not met. However, if we consider only the indicator of individual salary increases and the indicator of the highest salaries, we still reach the note of 40/45 points.

Qui sommes-nous ?

Toute l’histoire de Palladium se trouve ici.

Palladium est une des marques de chaussures du grand groupe K-SWISS Global Brands ! Basée à proximité de Lyon, le siège social de KSGB Europe couvre la région EMEA – Soit l’Europe et le Moyen Orient.

Ici, nous concevons nos chaussures, administrons nos ventes et globalement notre commerce. Au sein de notre siège, nous avons également regroupé l’ensemble de fonctions supports. Une soixante de collaborateurs sont présents sur l’Europe.

You want to join the Palladium Team ?

Find below our available positions and send your application !

Assistant·e ADV - Export - Grands Comptes - Anglais

CDI - Lyon, France

AFFICHER LES DETAILs EN FRANçais

Description du poste

Notre société, KSGB EUROPE, implantée à proximité de Lyon, conçoit et commercialise les chaussures de la marque Palladium et de la marque K-SWISS dans le monde entier. Ces marques bénéficient d’une forte notoriété et d’un grand capital de sympathie auprès de toutes les générations.

Fondée en 1947 à Pont de Chéruy en Isère, Palladium a fêté cette année ses 75 ans. La devise de cette marque : #DARE TO DISCOVER. Les chaussures Palladium ont en effet le gout de l’aventure, de la découverte et du voyage dans leur ADN. Ces chaussures adaptables à tous les terrains, servent de véhicule à ceux qui recherchent des expériences culturelles et de nouvelles façons de se connecter à leurs communautés.

Fondée en 1966 à Los Angeles, K-SWISS incarne l'innovation, la qualité, la performance et le style. Le modèle « K-Swiss Classic » a été la première chaussure de tennis entièrement en cuir au monde et a permis à certains des meilleurs joueurs de tennis de l'époque de remporter des championnats majeurs. Elle a rapidement été acclamée dans le monde entier et est devenue une référence en matière de style, tant sur le court qu'en dehors, dans les country clubs et dans les rues de la ville. Plus de 50 ans plus tard, K-Swiss s'appuie sur son héritage en tant que marque américaine de chaussures de tennis et écrit de nouveaux chapitres de son histoire légendaire.  

KSGB EUROPE est le siège social mondial pour la marque Palladium et européen pour la marque K-SWISS. 75 collaborateurs sont présents sur notre site de Saint-Priest où nous créons nos collections et pilotons la stratégie.

Ainsi, si vous souhaitez rejoindre un environnement à taille humaine et de dimension internationale, si l’esprit d’équipe, l’implication, la prise d’initiative et le sens du service ont du sens pour vous, alors venez nous rejoindre et partager notre passion des produits et de la satisfaction clients !

Poste : Assistant·e ADV Export – Grands Compte- Anglais

Temps de travail : 34,2 heures (modulation annuelle)

Temps plein – CDI ou CDD 6 mois en vue d’embauche

Date de prise de poste envisagée : dès que possible

Lieu : Saint Priest – 69800

Descriptif du poste :

Au sein de notre équipe d’Administration des Ventes composée d’une quinzaine de personnes, vous serez amené(e) à travailler, sur un périmètre international, avec nos transporteurs, distributeurs, clients, et collaborateurs européens.

Véritable interface entre nos clients et nos équipes commerciales et logistiques, vous avez en charge la gestion administrative des commandes depuis la réception jusqu’à la livraison. Vous serez en collaboration directe avec la force de vente, l’équipe marketing, le crédit client et les équipes et les transporteurs.

En tant que gestionnaire des grands comptes (Amazon, Zalando, Foot Locker,…), vous aurez à traiter des spécificités, à utiliser des plateformes qui leur sont propres, et à suivre des processus particuliers. Si Excel n’a plus de secret pour vous et si vous faites preuve d’une rigueur et d’une fiabilité à toute épreuve, alors ce poste est fait pour vous !

Voici les missions qui vous attendent au quotidien :

Gestion des commandes

  1. Saisie, contrôle et suivi des commandes sur SAP
  2. Analyse et nettoyage du portefeuille de commandes clients
  3. Envoi des confirmations commandes et conditions commerciales aux clients pour chaque entrée de saison
  4. Examen quotidien « des projets de préparation » conformément à la date de livraison requise par les clients.
  5. Fichiers de référencement (masterdatas, templates, pricats)
  6. Facturation

Gestion des expéditions

  1. Lancement des commandes en préparation
  2. Gérer les livraisons avec les transporteurs
  3. Suivi logistique, documents douaniers, contacts avec les transitaires, instructions spécifiques de livraison (labelling, packaging)
  4. Gestion des litiges avec transporteurs

Relation clients

  1. Répondre aux mails (principalement) et aux appels entrants des clients
  2. Maintien de la relation clients pour proposer de nouvelles commandes
  3. Suivre les encours financiers clients en relation avec le service crédit client et effectuer si nécessaire les relances avant les expéditions
  4. Gestion des litiges (expédition, chaussures défectueuses, règlement)
  5. Gestion et organisation des retours clients conformément à la politique de retour
  6. Fichiers de rapports pour les sales managers
  7. Suivi dépôts-vente
  8. Suivi des comptes-clients

Profil recherché :

Formation en Commerce international ou équivalence (Bac+2/3)

Savoir Faire :

- Maîtrise parfaite de l’anglais, notamment à l’écrit.

- Maîtriser les outils informatiques du pack office et notamment très bonne maîtrise d’Excel (recherche V, TCD, formules classiques)

- Maitrise de la gestion commerciale

- Connaissance d’un ERP, idéalement SAP (version S4 HANA).

- Une première expérience probante en ADV est requise

Savoir être :

- Rigueur et organisation : une extrême fiabilité dans les opérations réalisées est nécessaire

- Capacité d’analyse et d’anticipation

- Dynamisme

- Savoir travailler en équipe

- Bon relationnel client et un sens du service client développé

SHOW DETAILS IN ENGLISH

Our company, KSGB EUROPE, located near Lyon, designs and markets Palladium and K-SWISS footwear worldwide. These brands have a strong reputation and a great deal of sympathy among all generations.

Founded in 1947 in Pont de Chéruy in Isère, Palladium celebrated its 75th anniversary this year. The brand's motto: #DARE TO DISCOVER. Palladium shoes have indeed the taste of adventure, discovery and travel in their DNA. These all-terrain shoes serve as a vehicle for those seeking cultural experiences and new ways to connect with their communities.

Founded in 1966 in Los Angeles, K-SWISS embodies innovation, quality, performance and style. The "K-Swiss Classic" was the world's first all-leather tennis shoe and helped some of the best tennis players of the time win major championships. It quickly gained worldwide acclaim and became a style statement both on and off the court, at country clubs and on city streets. More than 50 years later, K-Swiss is building on its heritage as an American tennis shoe brand and writing new chapters in its legendary history.  

KSGB EUROPE is the global headquarters for the Palladium brand and European headquarters for the K-SWISS brand. We have 75 employees at our site in Saint-Priest where we create our collections and drive strategy.

So, if you want to join a human-sized environment with an international dimension, if team spirit, involvement, taking initiative and a sense of service mean something to you, then come and join us and share our passion for products and customer satisfaction!

Position: Sales Assistant Export - Key Accounts - English

Working hours: 34.2 hours (annual modulation)

Full time - Permanent or 6 month fixed term contract with a view to recruitment

Date of starting work: as soon as possible

Location: Saint Priest - 69800

Job description :

This is an exciting opportunity to join a team of 15 people in our Sales Administration team. You will be working with our European carriers, distributors, customers and employees on an international basis.

You will be in charge of the administrative management of orders from receipt to delivery, and will act as the interface between our customers and our sales and logistics teams. You will be in direct collaboration with the sales force, the marketing team, the customer credit and transport teams.

As a key account manager (Amazon, Zalando, Foot Locker,...), you will have to deal with specificities, use their own platforms and follow particular processes. If Excel holds no secrets for you and if you are rigorous and reliable, then this is the job for you!

Here are the tasks that await you on a daily basis:

Order management

Entering, checking and monitoring orders on SAP
Analysis and cleaning of the customer order portfolio
Sending order confirmations and terms of business to customers for each season's entry
Daily review of the "preparation projects" in accordance with the delivery date required by the customers.
Referencing files (masterdatas, templates, certificates)
Invoicing

Shipment management

Launching of orders in preparation
Managing deliveries with carriers
Logistical follow-up, customs documents, contacts with forwarders, specific delivery instructions (labelling, packaging)
Management of disputes with carriers

Customer relations

Answering emails (mainly) and incoming calls from customers
Maintaining customer relations to propose new orders
Follow up on outstanding customer accounts in relation with the customer credit department and, if necessary, make reminders before shipments
Management of disputes (shipping, defective shoes, settlement)
Management and organisation of customer returns in accordance with the returns policy
Report files for sales managers
Follow-up of sales depots
Follow-up of customer accounts

Profile required:

Training in international trade or equivalent (Bac+2/3)

Skills :

- Perfect command of English, particularly in writing.

- Mastery of the computer tools of the office pack and in particular a very good command of Excel (V research, TCD, classic formulas)

- Good knowledge of commercial management

- Knowledge of an ERP, ideally SAP (S4 HANA version).

- A first convincing experience in ADV is required

Skills :

- Rigour and organisation: extreme reliability in the operations carried out is necessary

- Ability to analyse and anticipate

- Dynamism

- Work team skills